

מפחדים מקריסת הדמוקרטיה? לא מוכנים לחיות על החרב?
מבינים שרק שלום יביא ביטחון? רוצים להתחיל לנצח?
תפיסת הביטחון של הימין הביאה עלינו את ה-07.10 וסבבי מלחמה אין סופיים. לפני הטבח ומאז, במקום לעסוק בביטחוננו הממשלה מתמקדת בריסוק שיטתי של מוסדות המדינה ופירוק החברה הישראלית. כל זה קרה משום שהמחנה הליברלי נרדם בשמירה.
לאורך שנים, בימין הנחילו בשיטתיות את הקונספציה שחמאס הוא נכס, הרשות הפלסטינית היא נטל וההתנחלויות הן שכפ"ץ. כל זאת כדי לחבל בכל דרך באפשרות להגיע להסכם קבע עם הפלסטינים וכדי לקדם את החזון המשיחי שלהם. הם פעלו ללא הרף על מנת להחליש את הרשות הפלסטינית וגורמים מתונים נוספים כפרטנר לשלום, ובמקביל הקימו עוד ועוד מאחזים בעומק הגדה.
קידום הסיפוח משמעותו קץ החזון הציוני: סיפוח של 5 מיליון פלסטינים למדינת ישראל יוביל לאובדן הרוב היהודי ולכן הוא לעולם לא יקרה; לחילופין, סיפוח השטח ללא מתן זכויות לפלסטינים הוא דה-פקטו אפרטהייד וסוף הדמוקרטיה הישראלית.
במקום לעסוק בביטחון שלנו, הממשלה התמקדה בריסוק שיטתי של מוסדות המדינה ופירוק החברה הישראלית. ההתקפה המאורגנת על שומרי הסף ומערכת המשפט נועדה לאפשר למיעוט כהניסטי וקיצוני לספח, לגרש ולכונן מדינת הלכה. רק בזכות תנועת המחאה הגדולה והיציבה בהיסטוריה של מדינת ישראל, הוקפאו זמנית רוב תהליכי החקיקה המסוכנים, שחוזרים אט אט בחסות המלחמה הבלתי נגמרת.
כל זה קרה משום שהמחנה הדמוקרטי-ליברלי נרדם בשמירה. הוא נעדר מהשיח הפוליטי-אידיאולוגי ואפשר לתפיסות הדמגוגיות של הימין הקיצוני להפוך לקונצנזוס, תוך שהוא דן את עצמו לשתיקה בחסות "אחדות" במעמד צד אחד.
אז מה עושים?
בונים כוח פוליטי מאורגן!

ביטחון מבוסס הסכמים
מדיניות ניהול הסכסוך של הימין והמרכז קרסה והביאה עלינו את ה-7.10. לעומת זאת, שני הגבולות הבטוחים ביותר של ישראל הם הגבולות עם ירדן ומצרים – מדינות שהפכו מאויבות מרות שלנו לשותפות ביטחוניות קריטיות. המסקנה היא פשוטה: סכסוך לא מנהלים, סכסוך פותרים. רק הסכם מדיני ארוך-טווח, מגובה בבריתות אזוריות והתחייבויות בינלאומיות יבטיח מדינה בטוחה ודמוקרטית לעם היהודי.
ביצור הדמוקרטיה
ההפיכה המשטרית לא הגיעה משום מקום – היא נולדה מתוך הפנטזיות המשיחיות של הימין המתנחלי על סיפוח הגדה המערבית (ללא תושביה הפלסטינים) והקמת מדינת הלכה. מולם, אנחנו חייבים להציג חזון ברור. לכן אנחנו נדרוש לעגן את הערכים הליברלים של המדינה בחקיקת יסוד, לבצע תיקונים אמיתיים בדמוקרטיה הישראלית ולהסדיר אחת ולתמיד את הפרדת רשויות השלטון.
פוליטיקה אפקטיבית
המחנה הדמוקרטי-ליברלי נטש את האידיאולוגיה והשאיר את המגרש ריק לפוליטיקה האלימה של הימין. הגיע הזמן להפסיק להתנצל על תפיסת העולם שלנו, לברוח מעימותים ולטשטש עמדות. הגיע הזמן להתחיל לשכנע את הציבור בדרך שלנו, להיות עמוד השדרה הערכי של המחנה, ולהציב אלטרנטיבה שלטונית אמיתית.
הדמוקרטים היא המפלגה הדמוקרטית היחידה במחנה הליברלי. זה אומר שמי שמעצבים את פני המפלגה הם אנחנו – חברי וחברות המפלגה. אנחנו מצביעים בבחירות הפנימיות וככה מעצבים את רשימת המפלגה לכנסת.
פורום דב הוא קבוצת מפקד בתוך מפלגת הדמוקרטים. זה אומר שביום הפריימריז כולנו מצביעים ומצביעות לרשימת מועמדים אחת: רשימה המממשת בצורה הטובה ביותר את העקרונות שלנו.
לקבוצות מפקד מאורגנות יש כוח משמעותי במיוחד! בכוחן לקדם מדיניות וחקיקה, לעצב את סדרי העדיפויות של המפלגה בצמתים משמעותיים ולייצר מהלכים פוליטיים אפקטיביים. לכן, התפקדות כקבוצה מאורגנת היא מכפלת כוח, והדרך האפקטיבית ביותר לעיצוב עתיד המפלגה ועתיד המדינה.
אתם הופכים להיות חברי מפלגה. זה אומר שיש לכם זכות להצביע בבחירות פנימיות שבהן נבחרים יו"ר המפלגה, חברי הכנסת, וחברי הוועידה של הדמוקרטים.
בערך 3 דקות, טלפון או מחשב, וכרטיס אשראי לתשלום דמי חבר סמליים. התחילו בטופס בתחתית הדף.
98 ש"ח, או 72 ש"ח אם אתם מתחת לגיל 24 או מעל גיל פנסיה.
מי שמתפקדים דרך פורום דב בעצם מתחייבים להצביע יחד לאותם מועמדים בפריימריז (הבחירות הפנימיות במפלגה). זה מקור הכוח שלנו!
קבוצה שפועלת ביחד בתוך המפלגה, מצביעה יחד בפריימריז, ויש לה יותר השפעה על סדר היום של המפלגה.
כי ביחד יש לנו הרבה יותר כוח לבנות את המפלגה כמו שאנחנו מאמינים: מפלגה שהיא עמוד השדרה האידיאולוגי של המחנה, מפלגת שלטון רלוונטית, מפלגה המדברת בגלוי על סיום הסכסוך ועל ביצור הדמוקרטיה. מפסיקים להתלונן, מתחילים לשנות.
כן! עצם ההצטרפות שלך לפורום דב נותנת לך ולנו יותר השפעה בתוך המפלגה. ככל שהקבוצה גדולה יותר, אנחנו חזקים יותר.
הפוליטיקה הישראלית השתנתה כל כך הרבה פעמים, והכל בזכות אנשים רגילים שפעלו כדי לעצב את המדינה לפי הבנתם. במשך שנים המחנה הליברלי נתן את קולותיו למפלגות המרכז והזניח את האידיאולוגיה, את השלום ואת הדמוקרטיה – עכשיו תורנו להחזיר אותם לבמה.
חברי הכנסת, המועמדים ויו"ר המפלגה קשובים מאד לחברי המפלגה. אנחנו הבייס שלהם. הם במיוחד קשובים למי שמביא קולות ומתפקדים חדשים, כמונו.
פריימריז הן הבחירות המקדימות בתוך המפלגה. בבחירות האלה בונים את רשימת הדמוקרטים לכנסת. חוץ מזה יש מעת לעת גם בחירות לוועידת המפלגה וליו"ר המפלגה.
הגרעין שמוביל את פורום דב נוסד מתוך המחאה הצעירה בירושלים ובתל-אביב. אנחנו סטודנטיות וסטודנטים שהבינו שאת הכוח שצברנו ברחוב יש לתרגם להשפעה מפלגתית ממשית. אין לנו שמות מפציצים, אין לנו טייטלים. יש לנו נסיון במחאה, במסדרונות הכנסת ובמפלגה. מוזמנים ליצור קשר ולהכיר אישית -> [email protected]
בחרנו במנגנון דמוקרטי , בו היכולת להשפיע על הרשימה נשענת על הפעילות בפורום. מי שמצטרף לפורום ומגייס 5 מתפקדים נוספים מוזמן להצביע על הרשימה – רשימה אליה יצביעו כל אלפי המתפקדים שלנו ביום הפריימריז. רוצים לשמוע יותר על התהליך ולקבל זכות הצבעה על הרשימה? דברו איתנו -> [email protected]
מדהים! עכשיו מצטרפים לקבוצת העדכונים שלנו, מספרים למשפחה ולחברים, ומחכים לפריימריז.
כל חבר חדש הוא עוד כוח, ספרו לחברים, משפחה וקולגות וצרפו אותם גם לפורום! אם תצטרפו 5 מתפקדים חדשים לפורום תוכלו גם לקחת חלק בהצבעה על רשימת המועמדים שלנו. יש ליצור איתנו קשר ולקבל הסברים נוספים: [email protected]
עכשיו נעביר אותך לתפקדות בדמוקרטים
והשלמת התהליך.